CHARITATÍVNA REKLAMA
Hľadáte možnosti, ako znížiť svoju daň z podnikateľských príjmov? Aj o tom je charitatívna reklama. Prioritou charitatívnej reklamy je pomoc s financovaním aktivít neziskových organizácií zo strany podnikateľov. S účinnosťou od 1. 1. 2018 štát upravil legislatívu, aby fungovala spolupráca všetkých troch sektorov - štátneho, súkromného a neziskového.
Charitatívna reklama je vlastne "horúcou" novinkou, ktorá ma zjednodušovať podporu neziskových organizácií a pomáhať aj firmám. Ide o jednu z nepriamych foriem podpory z verejných zdrojov.
Podnikateľské subjekty
Ste úspešná firma, darí sa vám a každý rok poctivo platíte odvody a dane, no obzeráte sa po možnostiach, ako si pomôcť a platiť nižšiu daň z vašich podnikateľských príjmov. Je to v úplnom poriadku, samozrejme, ak to robíte spravodlivo a čestne. Môžete sa inšpirovať rôznymi tipmi, ako legálne optimalizovať výšku dane.
Možno vám už nejaký čas vŕta v hlave, že by ste chceli prispievať k všeobecne prospešným aktivitám aj vy ako firma. A možno to už aj robíte. Zasponzorujete školu, krúžok deťom, darujete veci na charitu, či inak podporíte neziskový projekt alebo dáte príležitosť zamestnancom, aby vyzbierali odpad s miestnymi aktivistami. Ukazujete tak okoliu či svojím zákazníkom, že aj vám záleží.
Chcete aj naďalej pomáhať a zároveň platiť nižšiu daň štátu? Skvelé! Charitatívna reklama je ideálnou príležitosťou, ktorá vám pomôže naplniť vašu potrebu. A nezabudnite na to vo svojom marketingu a pochváľte sa svojím zákazníkom
Naša organizácia ako neziskový sektor
Naša organizácia, rovnako ako ďalšie neziskové organizácie, ktoré zastupujú vo veľa prospešných činnostiach štát, vytvárajú nevyčísliteľnú hodnotu v spoločnosti od svojho založenia. Našu činnosť nevykonávame na dosahovanie zisku.
Organizácie, ktoré tu sú pre ľudí ako spoluobyvateľov jednej krajiny, pre ľudské menšiny, pre znevýhodnených a sociálne slabších, pre prírodu a životné prostredie, pre verejný priestor a rozvoj kultúry...
Neziskové organizácie jednoducho zrealizujú reklamnú činnosť pre vašu firmu, vám vznikne daňový výdaj a organizácie majú prostriedky na realizáciu hodnotných projektov slúžiacej na verejnoprospešné účely.
Nemusíte sa obávať....
Podnikateľský sektor sa nemusí obávať, že občianske združenie použije príjmy z charitatívnej reklamy na svoje fungovanie, pretože príjem z charitatívnej reklamy upravujú ustanovenia § 50 zákona o dani z príjmov a vymedzujujú konkrétne možnosti použitia príjmov na:
- ochranu a podporu zdravia,
- podpora a rozvoj športu,
- poskytovanie sociálnej pomoci,
- zachovanie kultúrnych hodnôt,
- podpora vzdelávania,
- ochrana a tvorba životného prostredia
Zároveň je to jednoduchšie aj pre podnikateľov, nakoľko nemusia dokazovať účel použitia finančných prostriedkov.